marți, 30 august 2011

Google AdSense - sfaturi pentru a iti creste CRT-ul si veniturile

Veniturile castigate cu ajutorul Google AdSense sunt comparabile cu cele obtinute la un eventual loc de munca? Veniturile Google AdSense pot fi principala sursa de venit?
Raspunsul pentru marea majoritate a persoanelor este NU. Pentru cei mai multi, veniturile din AdSense se situeaza in limitele a 50-100 euro pe luna. Cateodata, un singur click iti poate aduce cativa euro, uneori cateva sute de clickuri abia iti pot aduna 3-4 euro.
Acesta este motivul principal pentru care pentru majoritatea webmasterilor Google AdSense reprezinta o sursa secundara de venit.
De ce majoritatea webmasterilor spun: „Am foarte multe ckicluri insa veniturile sunt foarte mici”? Ce factori influenteaza aceste diferente legate de costul clickului?

Factori care influenteaza CPC (Cost Per Click):

1. Continutul siteului dv.
Asa cum ati citit in multe locuri, inclusiv pe siteurile oficiale Google, se spune ca „content is the king” („continutul este cel mai important lucru”). Continutul siteului dv. joaca cel mai important rol in determinarea CPC (costului unui click).
Este foarte important ca sa aveti un continut text cat mai bogat si mai ales unic. Punand texte copiate de pe alte siteuri va duce cel mai probabil la o clasare a siteului dv. pe pozitii mult inferioare in cautari fata de alte siteuri concurente. De asemenea, CPC va avea o valoare mult mai scazuta in cazul cand continutul dv. nu este unul original.
De asemenea, nisa siteului este foarte importanta. Un site de divertisment de exemplu (jocuri, videoclipuri, muzica...) va ave un CPC mult mai scazut decat in cazul unui site cu continut din domenii mai serioase (medicina, sanatate, IT etc...). Vom vorbi intr-un viitor articol despre cele mai profitabile nise pentru Google AdSense.
2. Traficul organic (traficul venit din siteuri referinta)
Daca traficul pe siteul dv. se bazeaza in principal pe trafic din siteuri sociale (de exemplu Digg, Facebook, Reddit, StumbleUpon etc), veti vedea ca CRT-ul (click-through rate – rata de click) este foarte scazut. Puteti obtine 1000 de vizitatori pe siteul dv, insa sa primiti de la acestia doar cateva clickuri. Costul pe click va fi mai mic decat cel generat de un trafic venit din motoarele de cautare. Cel mai bun trafic (care genereza cele mai multe venituri) este cel venit din motoarele de cautare organice.
3. Tara de provenienta a vizitatorului si limba siteului
Tara vizitatotului care da un click joaca un rol major in costul clickului. In timp ce un click venit de la un vizitator din Romania, pe un site cu continut in limba romana valoreaza in medie 2-4 centi, un click venit din tari precum cele din Continentul American sau Vestul Europei, pe un site cu continut in engleza, poate valora in medie peste 20-30 de centi, ajungand in multe cazuri pana la cativa dolari.
Acest lucru se datoreaza faptului ca agentii de publicitate din tarile mai dezvoltate seteaza un pret minim pe click mult mai mare dect in cazul altor tari unde concurenta este mai scazuta.
4. Varsta domeniului
Este putin probabil ca Google sa plaseze anunturi foarte bine platite pe un site nou sau pe siteuri ge bloguri personale. Cu cat domeniul / siteul are o vechime mai mare, cu atat CPC poate creste in timp.
5. Formatul si plasamentul reclamelor Google AdSense
Nu in ultimul rand, formatul si locul de amplasare al reclamelor coteaza foarte mult in stabilirea CPC-ului.
Evitati sa plasati foarte multe reclame pe o pagina web. Una din cele mai frecvente greseli facute de un webmaster este aceea de a umple pagina cu cat mai multe reclame, crezand ca sansele de a da un click cresc. Gresit! Desi e posibil ca numarul clickurilor sa fie mai mare, costul per click va fi cu atat mai mic cu cat numarul de reclame pe pagina e mai mare. Sfat: plasati unul sau maxim doua blocuri de reclama in locurile cele mai vizibile. Cu cat mai putine reclame, cu atat clickul pe reclama va valora mai mult.
De asemenea, alegeti culori ale titlului / textului apropiate cu cele folosite pe pagina dv. In marea majoritate a cazurilor, anunturile de tip text au returnat castiguri mai mari decat cele in format imagine. In urma unor analize, s-a constatat ca ca cele mai profitabile marimi de anunturi sunt cele in format 336x280, 728x90 si 160x600. De asemenea, Google a implementat recent posibilitatea de a alege marimea fontului reclamelor (mic / mediu / mare). S-a observat ca fontul de marime „mare” a avut un succes mai mare decat celelalte tipuri de marimi.
Bineinteles, acestea sunt cateva sfaturi generale. Pentru a maximiza veniturile dv. din Google AdSense nu ramane decat sa experimentati diferite tipuri de anunturi, culori si plasamente.
Si nu uitati regula numarul unu. Pentru a avea succes cu Google Adsense - „content is the king”.
Daca ti-a fost util acest articol, te rugam sa apesi pe butonul "Recomanda"

Niciun comentariu: